GAME “WHO AM I?” AS A TEACHING STRATEGY FOR TEACHING PHYSICS IN HIGHER EDUCATION

Authors

  • Vitória de Sena Magalhães Universidade Federal do Pará - UFPA
  • Helber Matheus de Oliveira Ferraz Carvalho Universidade Federal do Pará - UFPA
  • Ewerton Carvalho de Souza Universidade Federal Rural da Amazônia - UFRA
  • Antonio dos Santos Silva Universidade Federal do Pará (UFPA) https://orcid.org/0000-0001-8567-2815

DOI:

https://doi.org/10.61164/rmnm.v7i1.3755

Keywords:

Playful activity, Didactic strategies, Higher education

Abstract

Physics is considered a very difficult subject to understand, especially in higher education, where it is more technically rigorous. Educational activities with playful characteristics are generally efficient in transforming difficult and boring subjects into enjoyable learning moments. The objective of this study was to develop a didactic game to be implemented in classes of the subject Bases of Physics and Chemistry Applied to Pharmacy (BQF), part of the undergraduate course in Pharmacy. The results of testing the game in a classroom of a class of the subject showed that the game developed was accepted by the class and that the students learned physics concepts while having fun.

Author Biographies

Vitória de Sena Magalhães, Universidade Federal do Pará - UFPA

Discente do curso de bacharelado em farmácia da UFPA.

Helber Matheus de Oliveira Ferraz Carvalho, Universidade Federal do Pará - UFPA

Discente do curso de bacharelado em farmácia pela UFPA.

Ewerton Carvalho de Souza, Universidade Federal Rural da Amazônia - UFRA

Doutor em Química pela UFPA, professor na UFRA

Antonio dos Santos Silva, Universidade Federal do Pará (UFPA)

Graduado em Física (bacharelado: 1996; licenciatura: 1997); Química (licenciatura: 2002; industrial: 2010) e Estatística (bacharelado: 2019); Mestre em Física (1999) e em Química (2010); Doutor em Química (2020) pela UFPA. Trabalhou na educação básica (SEDUC-PA) de 2000 a 2011. Atuamente é Professor Adjunto IV da Faculdade de Farmácia da UFPA, desde 2011, onde leciona Matemática, Bioestatística, Física Geral, Química Geral, Análise Farmacêutica, entre outras disciplinas. Coordenador do Laboratório de Física Aplicada à Farmácia (LAFFA) da UFPA.

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Published

2025-04-15

How to Cite

de Sena Magalhães, V., de Oliveira Ferraz Carvalho, H. M., Carvalho de Souza, E. ., & dos Santos Silva, A. (2025). GAME “WHO AM I?” AS A TEACHING STRATEGY FOR TEACHING PHYSICS IN HIGHER EDUCATION. Revista Multidisciplinar Do Nordeste Mineiro, 7(1), 1–18. https://doi.org/10.61164/rmnm.v7i1.3755

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